,

محل نصب سنسور دما و رطوبت در یک اتاق سرد

در این مطلب قصد داریم که درخصوص محل نصب سنسور دما و رطوبت با شما عزیزان صحبت کنیم با رادین آروند همراه باشید

محل نصب سنسور دما و رطوبت در یک اتاق سرد

اتاق های سردی برای ذخیره سازی دارو، واکسن و … استفاده می شوند براساس الزامات WHO,… دارای سنسورهای برای پایش ، نظارت و ضبط مداوم درجه حرارت و گاهی اوقات رطوبت یک اتاق سرد می باشند .علاوه بر این این سنسورهای برای تولید آلارم در موارد خروج دما و رطوبت از حد مجاز تعریف شده برای مدت زمان مشخص استفاده می شوند . جانمایی سنسور ها در اتاق سردی که دارای سیستم نظارت مستمر است چگونه می باشد ؟

تعداد و مکان سنسورها را چگونه تعیین می کنید ؟

انجام یک مطالعه نقشه برداری دمای منجر به تصمیم گیری تعداد و محل سنسور ها خواهد شد . پس از انجام یک مطالعه نقشه برداری، نقاط سرد و گرم یک اتاق سرد مشخص می گردد . باید توجه داشت که نتایج حاصل از مطالعه نقشه برداری از آزمون بارگذاری جهت تعیین محل سنسورها مورد استفاده قرار گیرد زیرا گردش هوا و تثبیت دما اتاق سرد در آزمون بارگذاری مشابه شرایط واقعی است و نتایج حاصل از نقشه برداری دمایی در اتاق سرد خالی و آزمون قطع برق و آزمون باز ماندن درب جهت تعیین محل سنسورها قابل استفاده نمی باشد به عنوان مثال برای انجام مطالعه نقشه برداری. یک اتاق سرد در آزمون بار گذاری که در آن 10عدد دیتالاگر استفاده می شود را در نظر بگیرد ، پس از تجزیه و تحلیل کامل داده ها از آزمون بارگذاری ، ما می توانیم داغترین و سردترین نقاط را پیدا کنیم .گرم ترین نقطه و سردترین نقطه در مکان های مختلف می باشد. ما باید یک سنسور دما در داغترین نقطه و یک سنسور در سردترین نقطه اتاق سرد داشته باشیم .

 

سنسور دما و رطوبت

 

خرید ترموگراف

نمونه های زیر برای روشن شدن بیشتر مطلب ببینید. در تمام نمونه ها فرض شرایط نگهداری دارو 2 تا 8 درجه سانتی گراد است. فرض بر این است که ما 10 دیتالاگر برای مطالعه نقشه برداری استفاده می نمایم .
مثال 1 مانیتورینگ دما اتاق سرد
در این مثال مقادیر حداکثر و حداقل داده ها دیتالاگرها بصورت زیر در نظر بگیرید

DL1 : 7.2°C, 3.1°C
DL2 : 7.1°C, 3.3°C
DL3: 7.0°C, 3.1°C
DL4:7.1°C, 3.4°C
DL5:6.9°C, 3.3°C
DL6:7.1°C, 2.6°C
DL7:7.2°C, 3.3°C
DL8:7.7°C, 2.7°C
DL9: 7.1°C, 3.1°C
DL10:7.3°C, 3.5°C

در این مورد، شما می توانید ببینید که محل DL 6 نقطه سرد و محل DL8 داغترین نقطه است. این موقعیت ها ضعیف ترین نقاط در اتاق سرد است. در حال حاضر شما باید یک سنسور در محل DL6 و یک سنسور در محل DL8.مستقر نماید

مثال 2 برای مانیتورینگ دما اتاق سرد
در این مثال مقادیر حداکثر و حداقل داده ها دیتالاگرها بصورت زیر در نظر بگیرید

DL1 : 7.2°C, 3.1°C
DL2 : 7.1°C, 3.3°C
DL3: 7.0°C, 2.6°C
DL4:7.1°C, 3.4°C
DL5:6.9°C, 3.3°C
DL6:7.1°C, 2.6°C
DL7:7.2°C, 3.3°C
DL8:7.7°C, 2.7°C
DL9: 7.1°C, 3.1°C
DL10:7.3°C, 3.5°C

در این مورد، شما می توانید ببینید که مکان های DL 6 و DL3 نقاط سرد و محل DL8 داغترین نقطه است. این ضعیف ترین نقاط در اتاق سرد است. در این مورد، شما باید در مکان های DL3، DL6 و DL8. یک سنسور مستقر کنید

 

خرید دیتالاگر دما و رطوبت

محل نصب سنسور دما در نقاط سرد وگرم اتاق سرد
نتایج حاصل از مطالعه نقشه دمایی در اتاق های سرد کوچک با حجم انبارش محدود در صورت قفسه بندی و چیدمان صحیح مشابه می باشد تصویر شماره2 و1 پراکندگی دمای اتاق سرد از نمای بالای و روبرو سردخانه را نشان می دهد همانطور که انتظار می رود سردترین نقاط روبرو اواپراتور و گرمترین نقاط دیوار پشت اواپراتور می باشد. می توان نتیجه گرفت که در سردخانه های کوچک حداقل دو نقطه سرد وگرم موجود باید تحت نظارت مستمر باشند و در سردخانه های بزرگ نیاز به تعداد بیشتری سنسور جهت نظارت مستمر نقاط سرد و گرم است .
تصویر شماره1: پراکندگی دما از نمای بالا در اتاق سرد

 

03

 

تصویر شماره2 : پراکندگی دما در اتاق سرد از نمای روبرو

 

01

 

دیتالاگر آنلاین دما و رطوبت

محل نصب سنسور دما و رطوبت در سیستم های نظارت اتاق سرد :
بعد از مطالعه نقشه دمایی در اتاق های سرد در بار گذاری کامل و تعیین نقاط سرد وگرم سردخانه سنسورهای نظارت در این نقاط نصب می شوند و علاوه بر پایش مداوم این نقاط از داده های خروجی جهت کنترل دمای سردخانه استفاده می نماید تصویر شماره 3 محل نصب سنسورهای سیستم نظارت اتاق سرد مشاهده می شود و در این مورد از دو سنسور نقاط سرد و دو سنسور در نقاط گرم سردخانه استفاده شده است .

محل نصب سنسور رطوبت برای نظارت رطوبت اتاق سرد ؟

برای رطوبت، هیچ نقطه سرد و گرم وجود ندارد. به طور کلی، زمانی که ما درب اتاق را ببندیم رطوبت به سرعت در سراسر اتاق سرد ، برابر است . از این رو، شما می توانید قوانین کلی زیر در نظر بگیرید:
1- سنسور رطوبت نزدیک به درب نصب نشود . رطوبت در نزدیکی درب در موارد باز شدن درب افزایش می یابد .
2-سنسور رطوبت نباید به طور مستقیم در مقابل جریان هوا واحد چیلر باشد.
3-اگر یکی از سنسورهای دما در قسمت میانی داخل اتاق سرداست ، بهتر است سنسور رطوبت نزدیک به این سنسورباشد . شما را قادر خواهد ساخت که ارتباط تغییرات رطوبت در برابر نسبت تغییرات دما ببینید .
4-برای یک اتاق کوچک تا متوسط ، تنها یک سنسور رطوبت بدون در نظر گرفتن تعداد سنسورهای درجه حرارت کافی است.
5-اگر شما یک دستگاه رطوبت گیر در داخل اتاق سرد دارید ، شما باید سنسور رطوبت را دور از خروجی دستگاه رطوبت گیر قرار دهید. رطوبت در ورودی دستگاه های رطوبت گیر همیشه بالا خواهد بود و در خروجی بسیار پایین خواهد بود.

با این حال اگر رطوبت یک پارامتر مهم برای نگهداری مناسب محصولات شما باشد ، شما ممکن است چندین سنسور رطوبت برای سیستم نظارت مستمر در نظر بگیرید .

همراهان گرامی امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر سوالی دارید می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

021-44043473

برخی از مقالات مهم ما: